جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
تیتر ۲۰  بررسی کرد؛
در حالی که هنوز خودرو‌های برقی به طور رسمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری نشده اند، نگاه ویژه کرمان موتور به خودرو‌های برقی باعث شده است که آن‌ها پیش از هر چیز به رفع دغدغه مصرف کنندگان پرداخته و با ایجاد یک مرکز تخصصی، درک خود از اهمیت موضوع را نشان بدهند.
کد خبر: ۶۸۷۲۶

تیتر20 -  آبی پوشان کرمانی از جمله خودروسازانی هستند که طی سال های اخیر و پس از تحریم های داخلی و خارجی سعی کرده اند که همچنان مسیر توسعه و پیشرفت خود را با تکیه بر توان داخلی و نیاز بازار ادامه داده و طی کنند.


این شرکت پیش از تحریم ها با انتخاب شرکای مناسب و شناخته شده توانست جایگاه مناسبی در بازار کسب کند.


پیش از تحریم ها کرمان موتور از یک سو در مسیر تولید با هیوندا، یکی از خودروسازان مطرح دنیا کار را آغاز کرد و از سوی دیگر با انتخاب یکی از تولید کنندگان مطرح و به نام چین تلاش کرد تا در کنار افزایش کیفیت ، سبد محصولات خود را نیز متنوع تر از قبل کند.


اما این تولید کننده بخش خصوصی نیز در پی تحریم ها یک جانبه با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو شد.


با این حال آنها نیز برای ایفای تعهدات ، جلوگیری از اتلاف سرمایه گذاری ها و همچنین بازگردان آرامش به بازار و بی اثر کردن تحریم ها، با تحمل سختی مسیر، حرکت های جدیدی را آغاز کردند.


هر چند طی این مسیر با تحمل فشارهای زیادی همراه شد ولی کرمان موتور توانست با عبور از بحران های اولیه ، خود را به عنوان یکی ازشاخص های بازار معرفی کرده و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند.


درسال های اخیر نیز این شرکت با توجه به جایگاهی که در بازار به دست آورده است وهمچنین رقابتی که وجود دارد، به عنوان یکی از 3 ضلع اصلی تولید کنندگان بخش خصوصی توانسته است با ارائه محصولات به روز از برند جک ، خواسته مشتریانش را برآورده کند.


در زمینه تولید نیز کرمان موتور با افزایش ظرفیت ها و تجهیز و به روزرسانی خطوط تولید علاوه بر افزایش تولید، دومین تولیدکننده سواری در بخش خصوصی به شمار می آید .


این جایگاه در دوران تحریم ها به دست آمده است. یعنی به جای اینکه بسته شدن راه همکاری با شرکت های بزرگ دنیا مانع از ادامه حرکت و توسعه شود ، باعث شده است که آنها با دیدگاه دیگری به صنعت خودروسازی حرکت کنند.


البته این دیدگاه صرفا شامل خودروهای بنزینی مورد نیاز بازار نمی شود. کرمان موتوربه رغم وجود چالش ها و مشکلاتی که وجود داشت ، با درک جریان روز و نیاز آینده بازار ، به اولین شرکتی تبدیل شد که حرکت به سوی تولید خودروهای برقی را آغاز کرده است.


این مساله نشان می دهد که آنها علاوه بر تلاش برای افزایش ضریب نفوذ در بازار و کسب سهم بیشتر فقط و فقط به فروش فکر نمی کنند و برای آینده این صنعت برنامه های خاص خود را دارند.


به همین علت کرمان موتور هم در زمینه واردات و هم در زمینه تولید گام های موثری برداشته است.


آنها در این مسیر علاوه بر تلاش برای تعمیق داخلی سازی خودروهای برقی ، مسئولیت نوسازی بخشی از ناوگان فرسوده تاکسیرانی با خودروهای برقی را نیز پذیرفته اند.

تاکسی‌های برقی کرمان‌موتور

تاکسی‌های برقی کرمان‌موتور درواقع نسخه الکتریکی جک J7 یا همان کی‌ام‌سی J7 هستند که با نام KMC E50A شناخته می‌شوند. این خودروها در زمستان سال 1402 به‌صورت رسمی معرفی شدند تا در قالب یک سیستم تاکسیرانی خصوصی فعالیت خود را آغاز کنند.


 به گفته سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان‌موتور، از سه ماه دیگر تولید انبوه این خودروهای برقی آغاز خواهد شد.


قیمت کی‌ام‌سی E50A در سال گذشته معادل یک میلیارد و 320 میلیون تومان اعلام شده بود. احتمال دارد این قیمت در سال جدید افزایش نسبی را تجربه کند. فرمان برقی و ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، اتوهلد، شش کیسه هوا، ترمز ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز ازجمله تجهیزات KMC E50A هستند.


مرکز تخصصی ویژه برای خودروهای برقی 
شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو های برقی اختصاص داده و تجهیز کرده است. 


همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری‌های این خودروها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می‌شوند. 


نقش مرکز تخصصی خودروهای برقی 
احداث این مرکز از یک سو باعث کاهش نگرانی مصرف کنندگان در خصوص خدمات پس از فروش خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به تجربه ای که این شرکت طی سال های اخیر به دست آورده است به نظر می رسد که آنها به شناخت خوبی از نیاز این خودروها دست پیدا کرده است.


 به خصوص اینکه این خودروها در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی قرار گرفته اند.


با توجه به ماهیت کاری آنها به طور طبیعی خودرو وقطعات آن بار بسیار زیادی را متحمل خواهند شد. بنابراین خدمات پس از فروش تخصصی یکی از اصلی ترین دغدغه دارندگان این خودروها به شمار می آید.


در این شرایط ارائه خدمات پس از فروش تخصصی به خودروهای برقی که مصرف و استهلاک بالایی نیز دارند ، از یک سو سرعت ، دقت و کیفیت ارائه خدمات را افزایش می دهد و از سوی دیگر با توجه به رقابتی که وجود دارد، باعث می شود سایر شرکت هایی که در زمینه خودروهای برقی فعالیت می کنند، اقدام به تاسیس مراکز تخصصی کنند.


درواقع کرمان موتور با آغاز تحقیق و توسعه در زمینه به دست آوردن توانایی تولید خودروهای برقی نشان داده است که برنامه های خاص برای بازیگری در این بازار در دستورکار دارد.


مرکز تخصصی خدمات پس ازفروش خودروهای برقی نیز یکی از این برنامه ها به شمار می رود.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز